Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Dobberpraat week 38-2021

Het is maandagmorgen en dus wil ik toch nog snel even iets vertellen over de afgelopen week. Gisteren had ik het te druk met andere zaken en is het blijven liggen. Maandag kwam de werkster weer terug na de vakantie dus heb ik `s morgens gelijk het beddengoed in de was gedaan zodat die schoon en wel klaar lag toen zij tegen de middag bij mij kwam. We hebben even lekker bij gekletst. Maandagavond ben ik naar de spinning geweest het blijft een uitdaging voor mij om dit te blijven doen. Dinsdagmorgen ben ik thuis geweest en na de middag hebben we met elkaar het gras gemaaid bij het clubhuis. Door de midweekse competitie programma heb ik dus ook veel voetbal gekeken. Vroeger was het een unicum als er een voetbalwedstrijd voor de TV was. Eerst moest altijd het stadion vol zitten voordat het op TV kwam maar nu wordt je er zo wat mee doodgegooid. Woensdagmorgen heb ik de visspullen in orden gemaakt voor de wedstrijd van de parkvissers die na de middag op het programma stond. We moesten vissen in de vijvers op industrieterrein Broeklanden. Er zwemmen daar prachtige blankvoorns rond. Alleen hebben ze niet altijd honger natuurlijk. De vijvers staan met elkaar in verbinding en toch kan het gebeuren dat ze in de ene vijver wel bijten en in de andere niet. Raar maar waar. Ik trof het niet want ik heb er maar twee gevangen en daar baalde ik behoorlijk van als je ziet dat ze naast jou wel goed vis vangen. Gauw vergeten dus maar. Er komen vast wel weer betere tijden. Woensdagavond weer naar de spinning. Donderdag hadden we voor het eerst in anderhalf jaar weer een vis les op een van de scholen in Hardenberg. Blijft prachtig om te doen. Al die glunderende gezichtjes als ze een visje hebben gevangen. Er werd goed gevangen door de schooljeugd. Vrijdag heb ik boodschappen gehaald samen met een vriendin van Henny. Dat doen we al zolang mijn vrouw overleden is. Verder heb ik vrijdag de visspullen nog eens nagekeken omdat ik zaterdag met Zwollen moest vissen in Giethoorn voor het clubkampioenschap. Het werd voor ons een teleurstelling, we hebben het niet gered jammer genoeg. Ik begon heel goed met enkele mooie blieken maar daarna ving ik alleen nog maar kleine postjes en baarsjes die nauwelijks gewicht op de schaal brachten. Vis zat maar veel te weinig gewicht 1.030 gr en meer dan honderd van die kleine visjes. Geen grote meer gevangen. Op de terugweg ben ik even bij mijn zoon langs geweest in Slagharen. Even lekker bij kletsen. Zaterdagavond voetbal gekeken en geslapen op de bank. Zondag eerst naar een kerkdienst gekeken op de laptop en na de middag heb ik naar Max gekeken. Hartstikke knap wat hij weer liet zien. Jammer dat de regen niet eerder naar beneden kwam. Zondagavond is mijn vriend bij mij geweest om wat bij te praten. Tot volgende week.

0 Comments

There are no comments yet