dobberpraat week 12-2019

Hallo beste mensen hier ben ik dan weer na een lange periode van afwezigheid. De oorzaak van mijn afwezigheid is de lange en ernstige ziekte periode die zowel mijn vrouw als ikzelf hebben doorgemaakt. Het gaat nu gelukkig weer met beiden behoorlijk goed. Eigenlijk kun je wel zeggen heel goed.Over al deze perikelen wil ik het dan ook zo weinig mogelijk hebben. Nu ik mij weer beter voel wil ik toch de draad weer oppakken om wekelijks een stukje over mijn belevenissen te vertellen. Na alles wat er gebeurd is hebben we besloten om uit te zien naar een andere woning in Hardenberg. Het zal nog wel even duren want ze gaan pas achter in dit jaar bouwen. We blijven dus in elk geval nog 1 jaar wonen op ons geliefde plekkie in Brucht. Bovendien moeten we ons eigen huis nog verkopen. Hopelijk kan ik er later in het jaar op terug komen. Ja zul je dan wel denken wat doe je dan de hele dag. Nou er valt nog meer dan genoeg te doen. Ik ben o.a. druk in de tuin, maar daar was het helaas deze week geen weer voor. Ik kan erg slecht tegen zulk pokken weer, gelukkig heb ik altijd ook nog wel werk om binnen te doen, al was het maar voor de hengelsport. Ik ben naar de cursus wedstrijdcontroleur in Zwolle geweest om nieuwste regels te leren. Was wel weer heel gezellig, de meeste deelnemers waren wel weer bekenden. De afgelopen week ben ik druk in de weer geweest om de kapotte vogelkooitjes te repareren. Sommige waren domweg van de boom afgewaaid, maar ja wat wil je met dit stormachtige weer. Ze hangen nu allemaal weer aan de diverse bomen. Het leuke is dat de eerste belangstellende paartjes al op bezoek zijn geweest om te kijken of het wat geworden is.Verder ben ik ook nog aan het snoeien geweest van de klimmers aan het huis. Ik hoop dat we het bizar slechte weer nu achter de rug hebben dan kan ik weer verder met de tuin. Gisteren ben ik op uitnodiging van Sportvisserij Nederland op bezoek geweest bij Toms Creek in Lelystad als uitvloeisel van de cursus wedstrijdcontroleur. Het was een mooie dag maar bar slecht weer. Voor de middag werd onze kennis bijgespijkerd en na de middag kon er gevist worden. Nou ik heb vier voor mijn doen levensgrote steuren gevangen van meer dan 1 m. Was wel even spannend. Een grote gehaakte meerval knalde door de onderlijn. Ik heb weer vele bekenden gesproken en toen ik weer richting Hardenberg ging kreeg ik als dank twee gerookte forellen mee. Een heb ik er vanmiddag opgegeten en die was erg lekker. Om half zes was ik weer bij moeder de vrouw in Brucht die blij was dat ik weer heelhuids binnen stapte. Gisteravond zoals gewoonlijk voetbal gekeken.Mijn cluppie Heracles blijft het goed doen en dat vindt ik knap want er zijn weinig bekende voetballers aangetrokken maar het is toch een lastige tegenstander om tegen te spelen.
Vanmorgen had ik de wekker gezet om zes uur want ik wilde naar Max kijken in Australië. Het viel mij zeker niet tegen het is knap dat je met een nieuwe wagen en motor toch op het podium terecht kunt komen. Prima resultaat lijkt mij waar hij mee verder kan. De rest van de dag ben ik eerst naar de sportschool geweest en daarna heb ik weer voetbal gekeken. Zo dat was het wel weer zo`n beetje. Tot volgende week.